Trimsalon De Groemerie Ranst (Broechem)

Algemene voorwaarden



Artikel 1. Definities


In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de volgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven:


*Opdrachtgever: eigenaar van het huisdier.

*Overeenkomst: de overeenkomst tot dienstverlening.

*Huisdier: één of meer huisdieren waarvoor de overeenkomst is afgesloten.


Artikel 2. Algemeen


  1. Deze voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen De Groemerie en opdrachtgever waarop De Groemerie deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.


Artikel 3. Inschrijving


  1. Bij het eerste contact worden de gegevens van de opdrachtgever, het huisdier en gegevens omtrent de verzorging beschreven in het bijzijn van de opdrachtgever waarmee deze akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.


Artikel 4. Rechten en plichten


  1. De Groemerie verplicht zich naar haar best mogelijke kunnen, zorg te dragen voor het huisdier van de opdrachtgever.
  2. De Groemerie zal zo veel mogelijk rekening houden met de persoonlijke wensen van opdrachtgever ten aanzien van de verzorging van het huisdier en de extra diensten die door De Groemerie tegen meerprijs worden aangeboden, voor zover het de gezondheid van het dier niet schaadt.
  3. De Groemerie behoudt zich het recht voor om een overeenkomst zonder opzegtermijn te beëindigen.
  4. De Groemerie behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen een huisdier te weigeren.
  5. De Groemerie is niet aan te merken als bezitter/eigenaar van het huisdier.
  6. De Groemerie behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen deze algemene voorwaarden en tarieven te wijzigen.
  7. De Groemerie behoudt zich het recht voor om een verzorging te annuleren wegens ziekte, wegens een defect toestel of wegens weersomstandigheden die de veiligheid van het huisdier en De Groemerie bedreigen.
  8. Overeenkomsten zijn bindend op het moment dat deze mondeling of schriftelijk tot stand zijn gekomen.


Artikel 5. Rechten en plichten opdrachtgever


  1. Opdrachtgever dient een burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering (familiaal) te hebben.
  2. Opdrachtgever is aansprakelijk jegens De Groemerie voor schade ondervonden vanwege het niet vermelden van informatie, dan wel het verstrekken van onjuiste informatie met betrekking tot het huisdier waarop de overeenkomst van toepassing is.
  3. Opdrachtgever dient ervoor te zorgen dat het huisdier stipt aanwezig is op de afgesproken tijden en dagen. Indien het huisdier niet of niet tijdig aanwezig is, wordt de geplande service onverminderd in rekening gebracht.


Artikel 6. Aansprakelijkheid


  1. De opdrachtgever blijft gedurende de overeenkomst met De Groemerie zelf aansprakelijk voor het huisdier/huisdieren.
  2. Opdrachtgever is aansprakelijk voor aantoonbare schade, geleden door De Groemerie of derden, veroorzaakt door het huisdier. Eventuele kosten van schade aan De Groemerie of derden worden op de opdrachtgever verhaald.
  3. De Groemerie is niet aansprakelijk voor het weglopen of anderzijds verdwijnen van het huisdier, tenzij De Groemerie opzet of grove schuld te wijten valt.
  4. De Groemerie is niet aansprakelijk voor enigerlei schade, in welke vorm dan ook, ten gevolge van niet direct met zijn dienstverlening verband houdende oorzaken.
  5. Alle aansprakelijkheid is ten allen tijde beperkt tot vergoeding van de door de huisdierenarts in rekening gebrachte kosten bij Dierenartsenpraktijk Kristof Van Dyck - Sarah Mertens te Turnhoutsebaan 630, 2110 in Wijnegem. Wil de opdrachtgever naar zijn/haar eigen dierenarts gaan, zullen de huisdierenarts kosten voor rekening zijn van de opdrachtgever.
  6. Bij onherstelbare schade respectievelijk verloren gaan van het huisdier is De Groemerie ten hoogste aansprakelijk voor de aanschafwaarde van het verloren gegane huisdier, behoudens dwingend rechterlijke bepalingen.


Artikel 7. Ziekte van het huisdier


  1. Opdrachtgever is verplicht De Groemerie zo spoedig mogelijk op de hoogte te brengen van eventuele ziektes van het huisdier waarop afspraken van toepassing zijn.
  2. In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet en gelden de annuleringsvoorwaarden.
  3. Bij een gezond bedreigende situatie waarbij direct ingrijpen noodzakelijk is, zal De Groemerie deze maatregelen (laten) nemen en zal de opdrachtgever van het huisdier de kosten daarvan voor zijn rekening nemen.


Artikel 8. Geschillen en toepasselijk recht


  1. De rechtbank in de vestigingsplaats van De Groemerie is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de kantonrechter bevoegd is. Niettemin heeft De Groemerie het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechtbank.
  2. Partijen zullen slechts een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
  3. Op elke overeenkomst tussen De Groemerie en de opdrachtgever is het Belgisch recht van toepassing.
  4. Indien één of meerdere der bepalingen in deze algemene voorwaarden nietig zijn of vernietigd mochten worden, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van toepassing. De Groemerie en opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen overeen te komen, waarbij indien en voor zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht worden genomen.


Artikel 9. Betalingen


  1. Betalingen dienen contant/via uw bank-app te geschieden na afloop van de verzorging bij afhaling van het huisdier.
  2. Van opdrachtgever kan worden verlangd dat hij/zij zekerheid stelt voor het voldoen van zijn financiële verplichtingen. Zolang die zekerheid niet is gesteld, kan de levering van goederen en diensten worden geweigerd.
  3. Indien na afloop van de verzorging van een huisdier blijkt dat De Groemerie meerwerk heeft moeten verrichten is De Groemerie gerechtigd dit door te rekenen (bv. ontvlooien van het huisdier en trimsalon).


Artikel 10. Aanbiedingen en prijsopgaven


  1. Aanbiedingen, prijsopgaven e.d. zijn geheel vrijblijvend, evenals onze mededelingen betreffende de uitvoering van diensten. Het uurtarief bedraagt op datum van 1/06/2024 55 euro per uur. Levering van goederen en diensten die niet in de prijsopgave zijn genoemd, worden afzonderlijk berekend (bv. bij ontvlooien van het huisdier).
  2. In geval van stijging van de inkoopprijs en ander met de te verlenen dienstverband houdende kosten, zullen worden doorgerekend in de uurprijs.


Artikel 11. Levering van goederen en diensten


  1. De levering van diensten geschiedt in het trimsalon. Het te behandelen huisdier wordt stipt op de afgesproken dag en tijd gebracht en afgehaald, tenzij anders overeengekomen.
  2. Als de opdrachtgever, om welke reden ook, nalatig is om aan zijn verplichtingen te dezer zaken na te komen, is hij/zij aansprakelijk voor alle daaruit direct of indirect voortvloeiende kosten. Deze kosten worden onverminderd doorberekend aan de opgegeven uurprijs.
  3. Tenzij uitdrukkelijk anders afgesproken is het aan de opdrachtgever nooit toegelaten om het huisdier te vergezellen in het trimsalon tijdens het trimmen zelf.
  4. De dienstverlening zal uitgevoerd worden door de zaakvoerster van De Groemerie en/of het door haar aangestelde personeel.


Artikel 12. Annuleringsvoorwaarden


  1. Annuleringen moeten telefonisch of per e-mail ingediend worden.
  2. Bij annulering korter dan 48 uur voor het afgesproken tijdstip of bij het niet komen opdagen op een afspraak is 100% van de voor de dienst geldende prijs (volgens de prijslijst van De Groemerie) verschuldigd. Er zal u een factuur gestuurd worden. Deze factuur moet binnen de 14 kalenderdagen betaald worden.
  3. Artikel 12.2 geldt niet wanneer het betreffende huisdier is overleden alsook wanneer het betreffende huisdier binnen de 48 uur een huisdierenarts moet of moest consulteren door ziekte, die de afspraak bij De Groemerie onverantwoord maakt. Bewijs van geconsulteerde huisdierenarts dient binnen 24 uur na behandeling met De Groemerie overlegd te worden.
  4. In geval van overmacht wordt de uitvoering van de overeenkomst opgeschort zolang de toestand van de overmacht de uitvoering belet.
  5. Onder overmacht wordt verstaan: elk feit of complex van feiten, liggend buiten de macht van De Groemerie, die van zodanige ernst of omvang is, dat nakoming van de overeenkomst redelijkerwijze niet meer kan worden verlangd.
  6. Indien de overmacht langer dan veertien dagen aanhoudt, is er een wederzijdse bevoegdheid de overeenkomst te ontbinden. In geval van ontbinding is de opdrachtgever gehouden tot betaling van een vergoeding voor reeds gepresteerde dienstverlening.
  7. Overmacht is mede aanwezig indien de leverancier, om welke reden dan ook, in gebreke is om goederen of diensten te leveren, die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst.
  8. Voor eventuele schade kan De Groemerie niet aansprakelijk worden gesteld.


Artikel 13. Klachten


  1. Klachten ter zake van een door De Groemerie verleende dienst zijn slechts van waarde mits De Groemerie binnen 24 uur van de klacht schriftelijk (per e-mail) op de hoogte is gebracht, en vervolgens dient de opdrachtgever zich de eerstvolgende werkdag na melding van de klacht zich met het huisdier bij het trimsalon te vervoegen.
  2. De Groemerie zal na het ontvangen van de klacht binnen de 24 uur reageren en, binnen alle redelijkheid, binnen 48 uur een geschikte oplossing aanbieden.
  3. Indien er geschillen ontstaan, wordt wederzijds een deskundige aangesteld. Mochten deze deskundigen niet in overeenstemming met elkaar kunnen worden, wordt in samenspraak een derde deskundige aangewezen. Het oordeel van deze derde deskundige zal bepalend zijn. 


Artikel 14: Privacy verklaring


  1. Algemeen: De Groemerie kan persoonsgegevens over u verwerken. Dit wanneer u gebruik maakt van de diensten van De Groemerie en/of omdat u deze zelf heeft verstrekt. Wij hechten veel belang aan uw privacy en aan de verwerking van uw persoonsgegevens. Wij willen deze op een wettelijke, correcte en transparante manier verwerken. In deze privacyverklaring leggen we uit welke persoonsgegevens we zullen verzamelen en verwerken. We raden u aan om deze informatie zorgvuldig te lezen, zodat u goed weet waarvoor we uw gegevens gebruiken.
  2. Wie is verantwoordelijk voor dit privacy beleid? De verantwoordelijke voor de verwerking is: De Groemerie, Bieslooklaan 31, 2520 Broechem. Voor alle vragen en/of opmerkingen kunt u terecht op het hierboven vermelde adres of via het e-mailadres info@degroemerie.be.
  3. Welke persoonsgegevens verzamelt De Groemerie?
    • Voor- en familienaam;

    • Adresgegevens;

    • Telefoonnummer;

    • Mailadres;

    • Informatie over uw hond;

    • Beeldmateriaal.

  4. Waarom gebruikt De Groemerie de verzamelde gegevens?
    • Om u te identificeren;
    • Om u te contacteren;
    • Om onze diensten te kunnen verlenen;
    • Om onze diensten te kunnen analyseren en verbeteren;
    • Om u op de hoogte te houden van ons productaanbod;
    • Voor het promoten van de eigen diensten.
  5. Hoe lang worden uw gegevens bewaard bij De Groemerie? De Groemerie bewaart uw gegevens tot het einde van onze samenwerking. Indien u beslist om niet langer met ons samen te werken kan u een verzoek sturen per mail (info@degroemerie.be) waarin u vraagt om uw gegevens niet langer te bewaren. Dit verzoek moet een bewijs van uw identiteit bevatten. Persoonsgegevens die zijn opgenomen in de boekhouding van De Groemerie worden pas na 7 jaar verwijderd volgens Art. III.88 van het Wetboek van Economisch Recht.
  6. Gegevens inkijken, aanpassen of verwijderen: U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te kijken, aan te passen of te laten verwijderen. U kan een verzoek tot inzage, aanpassing of verwijdering versturen naar info@degroemerie.be. De Groemerie zal vervolgens zo snel mogelijk, maar binnen 3 weken, op uw verzoek reageren. Elk verzoek moet een bewijs van identiteit bevatten.
  7. Delen met anderen: De Groemerie verstrekt uw persoonsgegevens alleen aan derden indien dit nodig is voor de uitvoering van een overeenkomst met u, of om te voldoen aan een wettelijke verplichting;
  8. Tot slot: Het kan zijn dat deze privacyverklaring gewijzigd wordt in functie van aangepaste regelgeving. Bekijk regelmatig de meest recente versie op deze pagina.


Hondenkapsalon De Groemerie

Bieslooklaan 31

2520 Broechem


0465/08.87.65

info@degroemerie.be

BTW: BE 1005 000 469

IBAN: BE57 0637 7509 7935